Poslechněte si příběh a nalaďte se na děti



Objednat učebnici vaření

Jak děti vlastně uvažují a proč věci dělají tak, jak je dělají?

To pochopíme díky příběhu čtyřleté Julie v 1. části učebnice vaření.

Nahlédněte do ebooku s příběhm 1. díl. 

 

Děti mají zcela odlišné uvažování a nejsou jen zmenšení dospělí.

Julie vypráví, jaké to bylo, když s maminkou byla sama v kuchyni.

              „Mamka někdy bývala naštvaná, když jsme spolu vařily. Třeba když jsem vysypala mouku na podlahu nebo rozpatlala kečup po lince a měla ho ve vlasech. Pak ale jednou na víkend odjela, a když se vrátila, hodně se to změnilo. Taťka mi tenkrát řekl, že odjela na seminář, a že to znamená, že se jela něco naučit. A já myslím, že se byla naučit, jak vařit s dětmi a nerozčilovat se při tom.“

Jak se to u Julie doma změnilo a co maminka po semináři dělala jinak, se dozvíme díky další postavě příběhu, a to roka půl starému bráchovi Robíkovi.

              „Dříve, když jsme ještě neměli Robíka, se stávalo, že jsem hrozně moc chtěla mamcepomáhat v kuchyni, mamka mi dala nějakou práci, ale ukázala mi to moc rychle a mněto pak nešlo. Často jsem třeba rozsypala mouku, rozmáčkla vajíčko nebo škrábala bramboru moc dlouho a mamka se pak zlobila.

A nyní to dělají jinak.

             “ Když nám dnes něco ukazuje, tak si všechno nejprve promyslí dopředu a potom nám to ukáže úplně přesně a pomalu. Nedávno Robíkovi například ukazovala, jak se loupe okurka. Nejdřív si myslela, že oloupat okurku je jednoduché, ale pak zjistila, že ani já, ani Robík to nedokážeme tak jako ona. Ona drží okurku nějak ve vzduchu, a škrabkou jezdí sem a tam, jenže to my nedokážeme napodobit. My děti potřebujeme mít okurku položenou na prkénku.“

V příběhu se dozvíme i to, jak maminka přeorganizovala doma kuchyň a čím vším tak Julii a Robíkovi pomohla na cestě k samostatnosti a nezávislosti.
V závěru příběhu Julie prozradí i mámino tajemství.

„Dřív, když jsem si chtěla něco zkusit, tak jsem všechno mamce hned brala z ruky, ale když jsem to pak zkoušela, moc mi to nešlo. Dnes už mamka ví, jak mi to ukázat. Je to pro mě mnohem lepší, protože se nemusím vztekat, že mi to nejde. Jsem pak strašně hrdá, že se mi to povedlo a mám hned chuť učit se další a další věci.“

Abyste se dobře naladili na dětskou mysl, můžete si příběh i v klidu pustit k poslechu jako audio příběh. Nebo pokud jste rádi aktivní, pusť te si příběh, když budete žehlit.
A nebo si je přečíst třeba ve vytištěném ebooku.

 




Pochopte, jak děti uvažují

60' audio příběh

Poslechněte si příběh


Poznejte zvláštnosti postupů při vaření s dětmi

20 aktivit na videu

Podívejte se na video ukázky s dětmi


Používejte osvědčené recepty s dětskými aktivitami

30 receptů pro společné vaření

Vařte s dětmi jídla, která chutnají i baví